Bert en Bea reis door west-Amerika.reismee.nl

Het Tracks Museum en Dinosaur Trail

Bij het ontwaken kon je zienhoeveel mensen er vrij in de prairie hebben overnacht.

Na het ontbijt hadden we weinig werk met het gereed maken van onze voertuigen, omdat het gisteravond eenvoudig neergezet was.

Zo konden we op tijd naar het Tracks Museum en Dinosaur Trail bij Moab.

Moab Giants PaleoSafari

De eerste in zijn soort wereldwijd!

Wij kwamen hier in de safari echt oog in oog te staan metveel verschillendesoorten Dinosaurussen en bleven dan ook op een veilige afstand van dieontzettende grotegriezelbeesten.

Cry

Op de borden werd goed aangegeven in welke landen ze geleefd hadden en wanneerze gevonden waren.

Ook zijn er in veel landen voetafdrukken i.o. gesteente gevonden.

Ze leefden o.a. in veelstaten in Amerika, maar ook in veel Europese landen zoals Polen Duitsland en Friesland.

Wink

Ook in het meuseumgebouw kregen we veei informatie en konden daar door een redelijk beeld van de Dino geschiedenis krijgen.

Dit was een mooi en heel leerzaam bezoek.

p.s. als je op het kaartje (met satelliet beeld) in zoomt dan zie je het Dino Park.

Volg je het pad dan zie je ze staan, vooral na het paseren van de strook zand staan ze duidelijk zichtbaar in de bocht van het wandelpad.

Pas op met hetoverschakelen naar de straatview want dan wordt het wel een beetje eng!

Tongue Out