Bert en Bea reis door west-Amerika.reismee.nl

Antelope Canyon - Lake Powel - Clan Canyondam

De Antelope Canyon op Antelope Island nabij het stuwmeer Lake Powel in de Collorado river.

Deze is vrij onbekend maar wel één van de mooiste Canyons van Amerika.

Het is op zijn mooist als de zon het hoogste staat zodat hij er recht vanboven inschijnt waardoor de kleuren wonderbaarlijk mooi zijn.

Door dat smorgen's eerst een klus aan de caravan gedaan is die ook later had gekund (?) vertrokken wij helaas 's morgens te laat om dit te kunnen aanschouwen.

Gelukkig waren we wel op tijd voor de boottour op Lake Powel, het giga grote en kleurrijke stuwmeer in de Colorado river .

Hier hebben wij geweldig van genoten.

Eind van de middag hebben we ook nog even een blik geworpen op één van de grootste stuwdammen van de 19 stuks die deze rivier en de voedende rivieren hebben.

Geert Geersing

Ik heb jullie weblog met veel belangstelling gevolgd. Van deze reis kun je nog wel een jaar lang nagenieten. Bedankt voor de ansichtkaarten en de mooie kalender.
Met vriendelijke groeten,
Geert Geersing

Bert en Bea

Graag gedaan Geert.
We weten dat jij in 1999 ook zo van al die parken genoten hebt.
Heel fijn dat je reageert

een zwerver

Nog gezwommen in het meer? Op de Bodem ligt nog een vals gebit.

Bert van Bea

Ja ja hebt er de spot maar weer mee.
Ik 3 weken zonder boven gebit door Amerika.
Jij durfde trouwens in 1974 helemaal niet op de waterschien.
Het was niet in Lake Powel maar in Utah Lake.